Strona 1 z 1

Dosc tania zwirownia Konin

: 05 gru 2017, 7:55
autor: adambyczek
Co znaczy określenie żwirownia i do czego może nam być potrzebna w codziennym życiu?

Potocznie mówiąc żwirownia to przedsiębiorstwo, które trudni się dostarczaniem pisaku i kruszywa do celów budowlanych i ogrodniczych. Zazwyczaj żwirownia to kopalnia odkrywkowa, w której przy użyciu ciężkich maszych jest wykopywane kruszywo. Aby dokopać się do materiału skalnego, należy usunąć górną nawierzchnię torfu. Pod nią zazwyczaj zlokalizowana jest warstwa narzutowa piachu, który jest ubocznym produktem w znacznej liczbie żwirowni w Koninie. Dopiero po jej uprzątnięciu jesteśmy wstanie przejść do wydobywania z właściwego złoża. Nie oznacza to, że pod złożami torfu zlokalizowany jest piękny, drobny żwir, który widzimy codziennie.

Żeby przybliżyć proces wydobycia i wykorzystania dorobku, którym może się pochwalić każda żwirownia w Koninie, posłużymy się wyszukiwarką internetową. Wpiszmy więc interesującą nas frazę żwirownia Konin i zobaczymy co przyniosą nam rezultaty wyszukiwania. Dzięki temu będziemy mogli więcej dowiedzieć się w kwestii samej żwirowni i wykorzystania oferowanych przez nią produktów. Już na pierwszej stronie rezultatów szukania, może znaleźć ciekawe informacje o oferowanych produktach. Tak jak wcześniej wspomniałem, zalicza się do nich piach i torf oraz różnego rodzaju żwir. Natomiast finalny produkt nie leży gotowy w ziemi.

Ten piękny mały żwirek, który jest wykorzystywany do upiększania naszych skwerów zieleni powstaje z pokruszenia wielkich bloków skalnych. Tak więc większość z oferowanych żwirów ozdobnych posiada tą samą wielkość. Sama natura nie ukształtowała by milionów kamyczków o tak zbliżonych kształtach. W zależności od złoża jakim dysponuje konkretna żwirownia, zależy jej asortyment. Żwirownia, która mieści się na obszarze złóż granitowych może sprzedawać kruszywo najlepszej jakości. Również koszt takiego żwiru jest o wiele wyższą od innych kamieni.

Ponadto bez żwirowni nie postały by żadne drogi w naszym kraju. Budulcem każdej drogi jest odpowiednio przygotowane podłoże. Tego rodzaju podłoże budowane jest z dużej warstwy przesianego piachu i żwiru o różnej gramaturze. Całość przypomina przekładane ciasto: na dole gruby żwir, kolejno o drobniejszej gramaturze a na końcu piasek. Dopiero na tak przygotowanym podłożu są robione warstwy asfaltu.